Har du været udsat for svindel med din NemKonto kan du søge kompensation inden d. 31 januar 2023.
Siden august 2022 har det være muligt at søge kompensation for svindel eller fejl der er sket gennem sin NemKonto de seneste 10 år, men den frist udløber altså her d. 31. januar i år.
Efter d. 31. januar kan man stadig søge kompensation, men kun angående svindel eller fejl, der er sket indenfor de seneste 13. måneder.
Så har du oplevet svindel med din NemKonto eller kender du nogen, som har været udsat for svindel indenfor de sidste 10 år, er det vigtigt at jeres kompensation ansøgning bliver sendt af sted inden d. 31 januar.
Du kan få kompensation, hvis du ikke har modtaget udbetalinger til din NemKonto, som du har været berettiget, eks. løn, SU, pension eller lignende. At udbetalingen udeblev kan være en fejl i systemet, men hvis det har været pga. svindel med din NemKonto – eks. identitetstyveri, hvor tyven har ændret kontoen på din NemKonto og pengene derved er blevet udbetalt til en anden, skal det dokumenteres med en politi anmeldelse.
Læs mere om at søge kompensation for svindel med din NemKonto her:
https://digst.dk/sikkerhed/kompensation-ved-svindel-med-nemkonto/
God dag og Sikker Handel til alle jer derude.
Sikker Handel